Sunday, June 28, 2009

Praktikal...Casa Rachado...

Sekejap je masa berlalu..tinggal lagi 4 hari aku di Casa. Bila dah terbiasa dengan kehidupan kat Casa, seronok pulak. Berbeza dengan masa aku mula-mula datang Casa. Sangat tak suke sampai menagis..tapi hari ni, rasa sedih dah datang sikit-sikit. Maklumla..sume staf baik-baik belaka. Cume ada la sorang dua yang menyakitkan hati..tapi, aku tak marah pun..sayang sume. Praktikal ni banyak mengajar aku..memahami sikap manusia yang berbeza. Ada yang terlalu baik, dan ada pula yang sebaliknya. Namun..hari ini aku gembira disini..mempunyai kawan-kawan yang baik..

Pasal kerja pulak, bagi aku 'ok' je. Tak de la penat sangat..masalahnya aku ni yang cepat penat dan asyik ngantuk jer. Maklum la, pembawa budak.. Di Casa aku di tempatkan di dua bahagian, bulan pertama duk kat Bahagian Jualan dan Pemasaran. Di bahagian aku kne banyak berkomunikasi dengan pelanggan. Jawab panggilan pasal tempahan bilik dan memperkenalkan persekitaran Casa. Selain tu, kne buat sebutharga, sales kit, dan sebagainya. Di bahagian ni aku diselia oleh En. Suraces yang baik hati. Tak pernah kne marah pon..dia suruh pun ..baikkk je..suka la kerja dengan dia.. Dah la hemsem..

Bulan kedua aku di tempatkan di Bahagian Pentadbiran dan Sumber Manusia. Bahagian ni dibawah seliaan Ms. Eng & Ms. Veny. Tapi aku banyak buat kerja Kak Veny..klu dia senyum tu manis jer... Kerja aku kat sini banyak pasal Souvenir Shop je...inventory, sales, etc. Ms. Eng ada bagi satu projek suh aku dan Izi(kawan UTM) buat kertas cadangan penilaian prestasi untuk digunakan di Casa. Tapi, Izi yang banyak buat sebab K. Veny asyik bagi aku kerja..

Kawan-kawan kat hostel juga besh-besh...Izi..Fatin..Bad..Fiza..Nabila..Enot..Shida..Alin..Suzie. Sayang kamu sume...Nanti mesti teringat dengan ketawa si Fatin yang kuat tu..Bad yang cepat majuk..Shida yang malu2 kucing..Nabila & Fiza yang pekat pelat Kedah nya..Suzie yang bewajah sedikit garang..Enot yang nak cakap selalu tak jadi...

Kat tempat kerja lak, K.Ina..sangat baik orangnya..dia jaga aku dengan baik sekali.Klu aku nak ape2 cepat je dia amikkan. Dia akan bagi apa yang aku nak klu dia mampu bagi.Selalu belanja kitorang makan2..Thanks K.ina..Saaaayang sangat. Abang Mattodey...Abang Mani...Wan.. antara jejaka2 hemsem yang baik dengan kami semua..terima kasih semua..

Semua akan menjadi kenangan indah dalam hidupku..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...