Friday, April 29, 2011

Umar & TV



Malam tadi (28/4/2011-lebih kurang jam 11pm++), aku tutup lampu dan kipas kat ruang tamu, tutup tv pastu bawak Umar masuk bilik. Nak tidur la kononnya..alih-alih, dalam kesamaran malam tu, Umar bangun balik, keluar dari bilik, bukak tv dan baring depan tv..hahahah..aku dan En Abg gelak je. Pastu, aku tutup balik tv dan amik Umar bawak masuk bilik sekali lagi. Tapi dia keluar balik. En Abg pon ikut Umar keluar. En Abg tidur atas kerusi, dan Umar baring depan tv sambil tgk tv. Aku pulak tidur dalam bilik. 

Pagi ini (29/4/2011-lebih kurang jam 6.30am++) seprti biasa, Umar akan bagun apabila ayahnya membuka lampu untuk bersiap pergi kerja. Setelah ayahnya pergi kerja, dia akan bukak tv dan baring depan tv sambil minum susu sebelum tidur balik. Dan seperti kebiasaannya dia buka tv pagi ini..di tekannya on..off..on..off..on, tapi gambarnya tak keluar-keluar. Aku yang memerhatikan tingkahlakunya itu pon pergi la tekan on. Memang tv tu tak keluarkan gambar dan suara. Aku telefon En Abg, tanya dia siapa yang tutup tv semalam, dia kata tak tahu. Aku pon beranggapan bahawa mungkin sebab kilat semalam tv tu rosak. 



Setelah habiskan susu pagi ni, Umar tertidur jugak dihadapan tv itu. Dan hari ni tak boleh la aku tengok cerita  "Marimar"..huuhuhu..:-(

3 comments:

HaNie said...

Cutenya Umar ni hehehe.. ala siannya.. rumah hanie pun xde TV hehehe

Anonymous said...

Hani>>

Umar da berani tidur sorg..kdg2 bila kami da tidur pon dia kluar tdo kat ruangtamu walaupun gelap..hihihi..dia x suka tempat sempit...dia suka golek2..golek..hahaha..

Permatasoffhas

Mama Qisy said...

berani nyer umar.. anak lelaki la katakan... Qisy pun x suka tdo dlm bilik bab x boleh golek2 tp xnk tdo sorang2... nk peluk tgn mama dier jer... mcm2 ragam anak kita eh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...