Friday, June 10, 2011

Sabarlah wahai sekeping hati...

Kecewa..layakkah aku merasa kecewa?
Walau apa pun yang berlaku..aku mesti sabar dan tabahkan hati..
Aku tak mahu segala macam perasaan yang tidak enak menyelubungi hati aku..
Sabarlah wahai sekeping hati..
Hidup ini sementara cuma..
Cubalah untuk  menjadi seorang insan yang terbaik..
Walaupun payah..walaupun pahit..
Hati yang kecewa ini..aku serahkan padamu Ya Robb..
Semoga..hati ini terus tabah dan kuat..
Ujian ini hanyalah sedikit cuma..untuk menguji kekuatan iman hamba-Mu yang lemah ini..
Aku tahu..ganjaran yang setimpal akan ku perolehi kelak..
Walaupun tidak di dunia nyata..namun di akhirat kelak pasti ada..
Ya Tuhanku..
Kau kurniakanlah kesabaran pada sekeping hati ini..
Aku mahu jadi insan yang baik..wanita yang solehah..
Sabarlah wahai sekeping hati..
Tiada jalan yang mudah untuk mendapat hadiah yang lumayan dari Tuhan..
Bersabarlah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...