Monday, June 27, 2011

~Spek Mata Kesayangan Hamba~

Aku membelinya semasa aku di terima masuk ke UTM untuk mengambil ijazah pada Jun 2007. Dan aku masih menggunakannya sampai hari ni walaupon ianya dah sangat uzur pada pendapatku. Sudah lebih kurang 4 tahun aku menggunakannya tanpa ada ganti. Memang dia lah satu-satunya yang aku ada sampai hari ni. Kesetiaannya membuat aku sungguh sayang padanya.

Sudah 4 tahun berkhidmat dengan setianya

Cerminnya sudah calar-calar dan pecah-pecah kat tepi, bingkainya sudah bengkok (Umar yang buat) dan sudah patah juga (aku sendiri yang buat). 

Cerminnya dah pecah-pecah kat tepi (Gambar atas & bawah)


Selepas Umar bengkokkan bingkai spek mata aku tu, aku dah rasa tak sedap untuk memakainya. Rasa senget, pandangan jadi lain, dan tidak selesa. Semasa aku keluar dengan En Abg untuk ke Mydin (21/6/11-Selasa), aku merasakan yang sama..dan aku pon cuba nak membetulkan bingkai itu supaya aku merasa lebih selesa. Namun..apa yang berlaku adalah sebaliknya..bingkai itu telah PATAH. Kecewa sungguh rasanya. Tambah pulah En Abg kata, aku sengaja nak patahkan spek tu sebab nak beli spek baru. Sesungguhnya aku langsung tak berniat demikian. Aku tak nak susahkan dia. Dan aku tak mintak pon dia menggantikan spek itu sampai hari ini. Aku tak nak mintak..biarla dia sendiri yang tawarkan dan ajak aku pergi beli yang baru. 

Spek mata patah yang di sambung balik dengan tape

Spek tu aku dah tape dan aku masih memakainya sampai hari ini. Aku x kisah pakai spek patah yang dah di tapekan pon. Kalau x pakai pon x pe..cuma kabur ckit je. Power mata pon bukanlah banyak sangat..dalam 250-300 je.

Semalam (26/6/11- Ahad), En Abg cuti. Dia ajak aku gi cari spek baru (sukanya dalam hati...hihihi...). Namun, pekerja kat kedai spek tu cakap, org mengandung tak boleh buat spek sebab hormon tak stabil. Pekerja itu kata nanti lepas bersalin baru buat sebab power mata masa mengandung boleh naik dan turun. Urmmmm..kecewa lagi. Dia kata kalau buat sekarang rugi sebab takut-takut nanti kena buat cermin lain bila dah bersalin. (macam tu ke??aku pon xtahu..).

Agaknya bila la aku ble dapat spek baru ni??Haruskah aku pakai spek patah ni sampai lepas bersalin nanti?? Kena tunggu habis pantang pulak baru boleh keluar gi kedai buat spek baru. Hrmmmm...nampaknya aku kne pakai spek patah ni lagi setengah tahun. Ok ke? x ok pon kena ok kan je la...Sabar..sabar...

2 comments:

HappyIrfa said...

dah 2 tahun saya pakai spek..mula2 pakai hanya utk drive atau berjalan2..sekarang boleh kata nak tido je baru bukak..huhu

Anonymous said...

HappyIrfa>>masa diploma dulu, saya pakai bila masuk kelas je..kluar je kelas trus bukak..bila masuk UTM tu start pakai sampai tdo baru bukak sebab masa chek mata tu dia kata klu xpakai selalu, power akan cepat bertambah sebab kita paksa mata kita untuk melihat sesuatu yang kabur.

PermataSoffhas

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...