Monday, July 25, 2011

'Cramp'

Tidurku tiba-tiba terganggu bila aku mengalami kesakitan yang teramat pada bahagian labu betis. Ya Allah..sakitnya. Sebelum itu aku bermimpi aku menggeliat. Dengan serta merta aku tersedar selepas menggeliat dalam mimpi tu apabila aku mengalami kesakitan yang teramat. Ini adalah kali kedua aku 'cramp' kaki semasa mengandungkan adik kepada Umar. Kali pertama sakit sikit je sebab aku tersedar masa aku menggeliat tu. Jadi boleh la tahankan diri supaya x menggeliat. Tapi kali ni memang x sedar dan ianya berlaku semasa aku sedang nyenyak tidur.

Semasa aku mengalami kesakitan itu juga, aku terasa nak buang air kecil. Memang tak boleh nak tahan. En Abg bangun setelah aku menangis kesakitan. Dia juga memapah aku kebilik air dengan sabarnya. Terima kasih Abang sebab tolong urut betis dan papah Tie ke bilik air. Kesian Abang..tidur yang nyenyak Abg tu terganggu bila kaki Tie 'cramp' dengan tiba-tiba.

Masa mengandungkan Umar dulu, pernah juga aku mengalami perkara ini. Namun sekali sahaja. Mengandung kali ni sudah dua kali aku mengalaminya. Kalau boleh tak mahu terkena lagi..sakit sangat2. Walaupun jam da menunjukkan 4.10 pm, namun labu betisku masih lagi sakit pada waktu dan saat ini. Ini bermakna sudah 12 jam berlalu. Walaupun kesakitannya sudah berkurangan dan aku sudah boleh berjalan, namun sisa2 kesakitannya masih ada. Ya Allah..tolonglah jauhkanlah aku dari perkara ini lagi..

1 comment:

mommy otai said...

slm tie..agknye tie kurang minum susu kut..sbb tu jadinye cramp..btw tk cre!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...