Saturday, July 21, 2012

Adikkk!! Sakit Ummi...

Umar...oh Umar....sudah besar permata sulong Ummi dan Ayah ni. Cepat je masa berlalu. Sudah pandai bercakap walaupon kadang-kadang terkeluar bahasa 'Spanyol' nya tu.

Banyak benda sudah boleh buat sendiri dan pandai berdikari. Hantar sekolah pon tak menangis. Umar memang anak yang baik. Dari kecik, tak banyak ragamnya..nak tidur senang, nak mandi senang, kebanyakannya senang. Senyummmm aje. Walaupun kadang-kadang ada jugak ragamnya..maklumlah.. budak-budak.

Masa tengok TV satu hari...Muaz menepuk-nepuk perut saya dengan kedua belah tangannya. Sakit juga la..sikit-sikit..tapi best. Tiba-tia Umar yang melihat aksi itu bersuara "Adik...sakit ummi. Adik!!!!! Sakit ummi la....". Namun Muazz buat tak tahu je..terus tepuk dan tepuk lagi.

Buat kali ke 3, Umar bersuara lagi, "Adik....sakit ummi.....". Muaz tak hiraukan jugak...

Last-last..dia geram gamaknya..datang dekat kami dan dia tepuk Ummi dengan sekuat hati macam adiknya buat tu. Ya Allah...sakitnya..senak dada ummi dibuatnya..

Ho..ho...Umar..Umar...

Suka jugak sebenarnya..Umar dah pandai nasihatkan adiknya...Tapi sakit....huhu...



1 comment:

Cik Eka said...

saya dan mahirah jadi saksi..hihihi

bedebuk bunyi dia....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...