Friday, July 20, 2012

April 2012

Alhamdulillah..masih diberi kesempatan untuk mengapdate blog. Banyak sangat yang berlaku dalam bulan 7 ni. Ada yang suka, ada yang duka. Yang suka Alhamdulillah..dan yang duka...hanya mampu bersabar.

Awal bulan ini..saya memandu balik kampung sendiri...8 jam...nasib baik tak mengatuk. Ibu mertua meninggal.

Habis kerja semalam terus balik bertemankan Cik Eka (teman serumah saye) separuh jalan. Namun ragam Muaz yang baru nak baik demam ni sangat mencabar kesabaran saya. Sakit belakang dan tangan saya di buatnya. Bayangkan...dia tak nak duduk dalam "car seat" sepanjang perjalanan. Beriba dari Teluk Intan sampai Serdang..

Perjalanan yang 2 1/2 jam pon jadi 3 jam...penatnya...Ya Allah...

Hari ni pergi temujanji mata Umar. Jumpa pakar. Alhamdulillah..power matanya tak teruk sangat..75 sahaja. Jadi dia tak perlu pakai spek mata. Dan untuk pembedahan kosmetik pulak..katanya kena tunggu Umar 4 tahun. Sebabnya nak amik urat kat peha. Nak tunggu urat tu matang dulu. Cuma..sekarang kena tutup matanya 2 jam setiap hari.

Kebetulan pulak esok dah mula puasa. Bulan Ramadhan menjelang lagi. Boleh la sambut awal Ramadan dengan En Abg. Tapi..tahun ni rasanya tak boleh berterawih di Masjid/Surau lagi..macam tahun sudah jugak...sebabnya....kena jaga askar2 saya..hmmm...tunggu la anak-anak besar dulu..

Abang saya kawin hari ni...tapi tak dapat balik pon. Sebab bertembung dengan temujanji mata Umar di Hospital Serdang..Untuk abang saya yang kawin hari ni..En Rozali Bin Yusoff..semoga kamu berbahagia hingga ke Syurga. Selamat menempuhi alam perkahwinan. Maaf lah..tak dapat balik..huhu...(sedih jugak sebenarnya..) urmmmm....tapi...kita boleh jumpa lain kali..InsyaAllah :)

Sempena kedatangan bulan yang mulia ini..saya mohon maaf kepada semua andai ada keterlanjuran kata, perbuatan dan sebagainya yang menyinggung mana-mana pihak. Sama-sama perbaiki diri dan semoga kita menjadi lebik baik dari sebelumnya. Semoga kita dapat menikmati bulan Ramadhan yang mulia ini sebaiknya..InsyaAllah..


**BACA BALIK BARU PERASAN...SALAH TULIS TAJUK...HAHAHAH...SEBENARNYA
JULAI 2012...HIHIHI....




1 comment:

Puan Eka said...

tajuk sudah salah...hihihi

lama dah tu,bulan April.hehehehe

kesian,Muaz taknak orang pangku,nak Ummi dia..nasib Umar tak kisah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...