Saturday, November 3, 2012

Balik Kampung Raya Haji

Dapat cuti 5 hari tuk balik kampung. Suke sangat. Tq bos...Alhamdulillah..dapat bos yang sangat memahami.

Balik kali ni tuk Beraya Haji + Kenduri Kawin Abg Mekanik saye...

En Abg nak beraya dengan Ayah dia..tapi rumah saya ada kenduri. Bincang punya bincang..En Abg sudi hantarkan saya ke Kampung saya, dan dia balik beraya dengan Ayah dia di Kg Bari.

Jadi kami pon kemas pakaian asing-asing. Dia dan Umar..Saya dan Muaz.

Tapi..masa OTW balik kampung tu...bincang2 balik..lain pulak jadinya. Saya nak beraya dengan dia jugak. Dan keputusannya..saya ikot dia balik Kg dia jugak. Dan dia setuju tuk balik Kg saya pada tengah hari Hari Raya. Jadi...boleh la kami beraya bersama.

Sesampai je di rumah..tengok2...barang2 hantaran tak tergubah satu habuk pon lagi. Yang ada kat rumah pulak..adik beradik lelaki je. Tak lain tak bukan...aku la yang kne buat..

Dari tengah hari sampai malam...akhirnya aku berjaya menggubah 10 bekas hantaran itu. Sekeping Cek (Belanja Hantaran), Kasut+Handbeg, Buah, Tuala, Kain Sembahyang, Kain Pasang, Kotak Kek, Jam Tangan, Coklat dan Kain Pasang. Lagi 1 bekas (Pulut Kuning) kakak aku yang buat. Totalnya..11 bekas.

Hari Raya Ke2...kenduri rumah perempuan dan Hari Raya ke3, kenduri rumah kami. Ya Allah..penatnya..

Papepon..semuanya berjalan lancar..gotong royong masak...ceria je rumah. Best sangat2. Semua adik beradik balik. Time ni la kami dapat kumpul ramai2. Kalu time raya biasa tu..kadang2 kene gilir2 ngan rumah mertua dan jarang dapat berkumpul semua 13 beradik. Riuh sangat..



Akhir sekali..nak ucap Selamat berbahagia lah kepada Abg Mekanik ku bersama Kakak Ipar baru (yang lagi muda dari aku..hikhik..) SEMOGA HIDUP KALIAN DI BERKATI DAN BERBAHAGIA BERSAMA HINGGA KE SYURGA..AMINN..



3 comments:

Fendy said...

slmt berbahagia kpd pasangan pengantin...

Irfa said...

slmt pengantin baru buat pasangan itu

Anonymous said...

Terima kasih...

Permata

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...