Tuesday, November 1, 2011

Mimpi Arwah Ibu..

Ya Allah..rindunya pada ibu..

Semalam 2 kali aku mimpikan arwah ibu. Keadaan yang sama..situasi yang sama..dia hanya tersenyum padaku..ketika itu dia memakai telekong sembahyang dan menutupi keseluruhan tubuhnya kecuali mukanya. Dia duduk di hadapanku dengan wajahnya yang putih bersih, tersenyum dan kurus..seperti kali terakhir aku melihatnya dulu...manis..rindunya pada dia..

Aku menyapanya dengan mengatakan bahawa ku terlalu merinduinya..

Kali ke-2 bermimpi..mimpi yang sama juga. Namun kali ini, aku menyentuh pipinya dengan penuh rasa kerinduan. Mulanya aku merasa sangat takut..namun..aku mengusap juga pipinya kerana terlalu rindu. Pipinya terasa sangat dingin..dan dia hanya tersenyum dan tersenyum..tiada sepatah kata pun yang keluar dari mulutnya.

Bila tersedar dari tidur..air mataku berlinangan... Sudah lama aku tidak membacakannya Yaasin, sejak aku bersalin agaknya. Sudah 2 bulan lebih. Hanya sedikit doa dan Al-Fatihah sesudah solat dan sebelum tidur sahaja aku sampaikan padanya. Kesian 'Mek"...InsyaAllah..nanti orang bacakan Mek Yaasin ye...maafkan orang...terlalu alpa..sehingga terlupa.."

Orang harap Mek baik-baik saja di sana..Al-Fatihah..

Tolong sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah ibu dan nenek saya ye kawan2...Namanya "Hasmah binti Zainab" dan "Zainab binti Bunga". Terima Kasih..Hanya Tuhan yang dapat membalas jasa kalian...

1 comment:

sofiya said...

ala sedihnya...sy lak yg terasa nk nangis..Al-Fatihah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...