Sunday, October 30, 2011

Bola TRG vs N9

Jam 3pm++ semalam En Abg ajah gi Shah Alam sebab dia nak gi sokong pasukan negerinya Terengganu merebut Piala Malaysia jam 9 pm. So..aku pon ikot la..

Dalam perjalanan ke Shah Alam tu, memang terasa kehangatannya. Ada yang datang dengan bas, naik moto, berkonvoi dengan kereta sambil mengibar bendera negeri masing2. Dengan sepanduk lagi..dengan badut..sorak hilai...semua ade.

Teruja rasanya..aku xpernah melihat situasi seperti itu sebab aku x pernah pon ke stadium untuk menyaksikan perlawanan bola sepanjang hidup aku. Bila lalu depan Stadium Shah Alam je..ramai berkumpul..baju hitam + pulih nampak sangat ramai berbanding baju merah + kuning.

Dengan jemnya..ramai betul peminat bola ni rupanya..

Lebih kurang jam 4pm++ kami sampai kat depan Stadium..singgah beli goreng keledek kat surau. Lepas tu, En Abg hantar aku kat rumah isteri arwah Nafastari (Kembar En Abg). Rumah mereka kat depan Stadium Shah Alam. Lepas solat Asar, En Abg gi berkumpul kat Giant Shah Alam dengan kawan2 dia.

Malam tu aku dan anak2 tengok bola dalam TV dan En Abg tengok bola kat Stadium. Masa gol tu..memang sampai kat rumah bunyi sorakan..walaupon tengok dalam tv..tapi kemeriahan tu terasa sebab sorakan kat stadium tu kuat..best je..suasana perlawanan tu terasa walaupon kat rumah...Tapi nasib x menyebelahi. Pasukan merah + kuning memenangi perlawanan itu dengan 2-1.

Kepada pasukan penyu..jangan putus ase. Cuba lagi tahun hadapan..

Kami balik lewat sikit sebab x nak terperangkap dalam jem..lebih kurang jam 12am++ kami balik melaliu LDP. Jem masa kat Stadium tu kejap je..lepas tu dah x jem dah. Jam 1am sampai rumah terus tdo semuanya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...