Wednesday, August 12, 2009

MENATAP WAJAH SUAMI

Aku ada hobi yang sangat menarik untuk dikongsi. Tapi ianya hanya boleh di buat oleh seorang isteri je. Sejak mendirikan rumahtangga, aku sangat suka menatap wajah suamiku yang ku cintai. Tak kira lah kat atas kereta ke, masa tengok tv ke, masa dia sedang tidur ker..

Sebab, bila aku tengok dia dengan penuh rasa kasih dan sayang, aku akan jadi tenang sangat..rasa bahagia..entahlah..satu perasaan yang sangat indah dan sukar untuk digambarkan. Bukan sahaja menatap, malah aku suka membelai rambutnya, mukanya..kalau dia tengah tidur tu kadang-kadang aku kene tempis. Mungkin dia rasa terganggu nak tidur kot. Masa atas kereta pulak, biasanya aku akan kedepan sikit (dekat cermin hadapan) dan tatap mukanya. Dia akan kata “Yang, boleh tak duduk tu elok2 sikit?”.

Masa tengah belek-belek kat internet aku ada terbaca satu artikel..rupa-rupaya..

"Ada lima perkara apabila kita menatapnya akan mendapat pahala iaitu melihat Kaabah, mushaf al-Quran, melihat wajah ibu bapa, orang alim dan memandang wajah suami isteri dengan penuh kasih sayang". Seseorang itu akan mendapat banyak ganjaran pahala daripada Allah walaupun sekadar menatap wajah suami atau isteri masing-masing.( Aluwi)

Maka..lepas ni aku akan teruskan hobi ini. Tapi bermula tahun depan aku tak boleh nak menatap wajahya selalu..sebab aku dah ada baby. Jadi saat-saat terakhir ni..aku akan tatap wajahnya sekerap mungkin..

Buat suami tersayang…jangan la marah kalau ayang asyik tengok muka abang je..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...