Saturday, August 22, 2009

Nurul Syuhada..



Nurul masih lagi menuntut di sekolah menengah..namun dialah pengganti ibu yang telah tiada. Bangun seawal jam 4.00 pagi untuk menyediakan juadah sahur kepada ayah, adik2, abang2 dan datuknya yang sudah tua. Bila terfikirkan bebannya..aku rasa kesian sangat. Setelah difikir2kan aku lebih bernasib baik..

Hari pertama berpuasa..dia memasak daging singgang dan daging goreng. Juadah itulah yang menjadi santapan sahur seluruh ahli keluarga. Betapa besar beban yang dipikulnya. Kalaulah aku ada, mesti ringan sedikit bebannya..

Nasib baik hari ni tak sekolah..ok la sikit untuk hari pertama berpuasa. Sekurang2nya dia boleh belajar membiasakan diri untuk bangun awal. Semoga dia tabah menjalani kehidupan ini dan semoga hidupnya akan menjadi lebih bahagia kelak. Kesusahan hari ini akan menjadi ilmu yang sangat berguna padanya dalam menghadapi cabaran pada masa akan datang..

Aku pula, minum secawan milo + nestum dan 2 keping roti untuk santapan sahur pada hari pertama berpuasa ni. Aku di temani oleh sahabat ku yang bernama Alifa. Semalam katanya tak mahu bangun sahur. Tapi, alih2 jam 5 pagi tadi mesej aku bangun ke tak..(umminya kejut suh bangun sahur). Bestnya orang ada ummi kan..

Pa pe pun..SELAMAT MENYAMBUT KEDATANGAN BULAN RAMADHAN YANG MULIA INI
kepada semua ahli keluarga ku, keluarga mertua, sahabat, dan seluruh umat islam di muka bumi Tuhan ini..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...