Saturday, March 24, 2012

Kini Aku di Teluk Intan

Urm..siapa sangka kan? Tak pernah pon terfikir aku akan duk kat Teluk Intan, Perak. Sebaik-baik perancangan adalah perancangan Tuhan. Dia tahu baik buruknya setiap sesuatu tu pada kita.

Alhamdulillah..syukur sangat2 pada Tuhan sebab bagi aku rezeki ni. Tempat kerja baru agak bagus. Teman-teman seperjuangan juga bagus, Suasana ok..boleh kata, kat Teluk Intan ni ok. Makanan dia juga agak murah berbanding Selangor dan KL.

Seminggu bekerja, banyak benda yang aku belajar. Jadi tok kadi (Jurunikah bukan Islam), jadi ahli tribunal (dengar masalah rumahtangga n nasihat bg yg bukan islam), uruskan pasal pendaftaran kelahiran, kematian, nikah cerai, ic, permohonan warganegara, cabutan dan macam2 lagi. Banyak akta yang kena ingat berkaitan dengan semua ni. Dan banyak lagi yang aku kena belajar. Nasib baik Bos kat Teluk Intan ni ok, baik, x lokek ilmu.  Alhamdulillah...kerja kat tempat baru ni agak meyeronokkan.

Cuma..yang tak seronoknya..jauh dengan En Abg sayang...memang sedih..huhu...

1 comment:

Irfa said...

pjj lah ni yer?
mesti malam-malam rasa sunyi takde teman bicara ;).sabar ye

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...