Saturday, March 3, 2012

Wanita Hebat

Wanita...
Hebat jika dia mampu menutup auratnya dengan sempurna...
Wanita..
Hebat jika dia mampu menjaga perhiasannya hanya untuk suaminya..
Wanita..
Hebat jika mampu berhias istimewa buat suaminya..
Wanita..
Hebat jika mampu untuk tidak membebel dan melawan cakap suaminya..
Wanita..
Hebat jika meminta dari suaminya apa yang perlu sahaja..
Wanita..
Hebat jika hidupnya dapat berbakti pada suaminya..
Wanita..
Hebat jika dapat untuk tidak menzahirkan hatinya yang sakit kerana suaminya..
Wanita..
Hebat jika mampu melahirkan zuriat yang ramai..
Wanita itu...
Sangat hebat menjadi wanita seperti itu..

Namun...
Aku tidak mampu untuk menjadi sehebat itu..
Kerana aku..
Masih gagal untuk menutup auratku dengan sempurna..
Masih gagal untuk berhias buat suamiku sahaja..(berhias untuk ke tempat kerja)..
Masih gagal untuk tidak melawan cakap suami..
Masih gagal untuk meminta hanya yang perlu...
Masih gagal untuk berbakti pada suami sepenuhnya..
Dan..
Belum mampu untuk menghadiahkan zuriat yang ramai..

Aku tidak hebat...dan teramat susah untuk menjadi wanita yang hebat...
Ya Allah...kau berilah aku petunjuk..
Kurniakan aku kesabaran yang tinggi..
Tetapkan hatiku, cintaku, imanku hanya padamu yang satu..
Semoga aku dapat menjadi wanita yang hebat...
Dan Isteri yang solehah..InsyaAllah..
Kau izinkanlah aku Ya Allah..
Izinkan aku mencintai suamiku seikhlasnya kerana-Mu Ya Allah...

By:PermataSoffas
3/3/2012-11.42pm

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...