Wednesday, March 7, 2012

Kisah Semalam

Tengah2 masak tadi..terfikir nak update blog di subuh yang hening ni. Siap je sapu rumah, masak nasi, singgang ikan dan sotong goreng kunyit, aku duduk la depan pc.

KISAH SEMALAM.....6/3/2011...

Hmmm..masa tengah2 syok kerja semalam Ina panggil aku, katanya telefon aku berdering. Lalu aku terus mendapatkan telefon aku yang aku letakkan atas meja Ina (aku cas telefon kat situ). Tengok2 ada 2 miskol. Aku pon col la balik...

Aku : Assalamualaikum...
Dia : Waalaikumussalam..
Aku : Tadi Encik ada telefon saya? Kenapa ye?
Dia : Nama cik siapa?
Aku : Siti.....
Dia : Oh..ya..ada telefon..tadi kamu pergi mana saya telefon tak angkat?
Aku : Saya cas telefon dekat tempat kawan..
Dia : Ok..saya dari JPN nak bagi tahu awak dapat kerja sebagai...............dan kena lapor diri pada pertengahan bulan ni.
Aku : Tengok kalendar..hari ni dah 6/3....oooo..ok. Tapi betul ke ni?
Dia : Betul la..awak da kawen? da ada anak? Kerja mana skang?
Aku : Ya..anak 2..kerja PHS Imigresen Putrajaya.
Dia : Suami kerja mana?
Aku : Hospital.....
Dia : Tapi awak bukan dapat kat sini...tapi kat Perak...dalam 2 jam jugak dari sini.. (JPN Putrajaya)
Aku : Hmmmm..xleh duk sini2 ke?
Dia : X boleh..sebab kekosongan ada kat sana je skang ni..
Aku : Nanti boleh tukar kan?
Dia : Takkan baru kerja dah nak tukar kot?
Aku : Maksud saya..lama2 nnti la..dah setahun ke...
Dia : Oh..boleh..
Aku : Ok la.. Terima kasih..
(Terus letak telefon)

Yay!!!!!!!aku dapat kerja tu....berjaya jugak akhirnya. Aku bukan penganggur lagi hehehe....

Akibat keterujaan dapat kerja tu, aku terus pergi peluk kawan aku kat sebelah..memang suka sangat sampai sejuk kaki tangan. Lutut pon da gigil. Xleh nak buat kerja..xcited sangat2. Sampai masa rehat pon dah x lalu nak makan. Memang teramat gembira...Terus telefon En Abg..

Tanpa aku sedari..banyak maklumat aku x tanya sebab cepat letak tpon..xcited sangat. Lepas tu macam2 soalan datang..

Lepas rehat aku col balik dan tanya pasal surat, tempat kerja, tarikh lapor diri dan sebagainya.

Memang satu hari x leh buat keja semalam. Nak menulis pon tangan da gigil, makanan x leh nak masuk dalam perut dah sebab suka sangat2. Alhamdulillah..

Hmmm..keterujaan yang x pernah terjadi..nak kwen pon x jadi macam ni..hahaha..macam lucu pulak...

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..

Terima kasih kepada Tuhan yang maha pemurah....I Love U Allah..

Note : Interview 15/12/2011-Keputusan calon simpanan 23/01/2012- Dapat kerja 15/03/2012

4 comments:

Anonymous said...

selama ni just silent reader...tapi nak ucapkan tahniah pada awak...syukur alhamdulillah

~::PermatA::~ said...

terima kasih banyak2 sebab sudi jenguk2 blog saya ni.TQVM..

Irfa said...

dah banyak kali mintak keje gomen tapi tak dapat..rezki saya bukan kat situ ;)
tahniah utk awak

Cik Eka said...

hehe..same la ngan eka..pertama kali adik call cakap surat sampai,memang tak tenang nak buat kerja...rasa seronok sangat2..

tapi bila tengok penempatan,rasa sedih pulak..huwaaaaaa

tapi nak buat cane,terima jela..nasib la jumpa kak siti...dapatla menumpang sama dengan akak..

terima kasih banyak ye kak,eka ingat sampai bila2....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...