Friday, January 27, 2012

Semoga Dia Sempat Bertaubat

Isnin lepas aku ikot sepupu aku gi jalan-jalan sempena cuti Tahun Baru Cina. En Abang kerja, jadi aku dengan Umar dan Muaz saja yang ikot.

Kami singgah di salah sebuah R&R sebab nak isi minyak kereta. Aku ambil peluang tu untuk beli sedikit makanan di kedai serbaneka. Setelah selesai membeli, aku keluar dari kedai tu. Kereta di parkir betul-betul depan pintu. Tengah-tengah buka pintu kereta tu, keluar 2, 3 orang lelaki dari kedai serbaneka tu sambil memegang minyak hitam botol besar. Kat tepi kedai serbaneka tu, kawan2 dia dah menunggu..geng mat2 motor. 

Tiba2..mereka pakat2 mengaum-ngaumkan enjin motor masing2 sebelum memecut laju meninggalkan stesen minyak tu. Sejurus selepas itu, beberapa pekerja keluar dari kedai seperti mahu mengejar. Namun apakan daya, motor2 itu lagi laju...

Rupa-rupanya..dia melarikan minyak hitam tu tanpa membayarnya terlebih dulu. Atau dengan bahasa ringkasnya..mencuri. Urmm..budak2 sekarang...slamba badak je dia mencuri. Mungkin motor dia kehabisan minyak kot, atau...dia lapar ke..xde duit nak beli makanan..kan?

Semoga Allah membuka pintu hatinya untuk bertaubat dan bayar balik bila dia dah ade duit nanti. 




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...