Friday, December 16, 2011

Statistik Permohonan Jawatan PPP


Tetiba terasa nak melihat statistik permohonan jawatan yang aku temuduga semalam. Mula la tangan ni laju menaip "Suruhanjaya Perkhidmatan Awam". Lepas di belek2 kat laman SPA, maka terjumpa la statistik permohonan dan bilangan yang di panggil temuduga.

Wahhhhh!!! Memang terkejut besar setelah melihat statistik itu. Bilangan pemohon untuk jawatan ini adalah 36159 orang. Ramai betul yang mohon. Namun, yang berjaya di panggil temuduga hanyalah 309 orang. Bilangan kekosongan pulak hanya 10 kekosongan.

Urm..memang sangat bertuahlah 10 orang yang berjaya di kalangan 36159 orang itu. Huhhhhhhhh!!! 

Apa yang penting, aku dah cuba untuk buat yang terbaik. Semoga aku berjaya. Dan, kalau aku gagal sekalipon, aku takkan berputus asa. Usaha, doa dan tawakkal pada Allah SWT. Semoga aku dapat menjadi salah seorang insan bertuah di kalangan 36159 orang itu. Amiiiinnn...




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...