Sunday, December 25, 2011

Telefon Ku..

Mula2 pakai telefon tahun 2003. Lepas SPM, aku gi kerja KL..balik ade duit ckit..ade orang tawarkan telefon Nokia 3310. Second hand, tapi RM300++ gak masa tu. Beli la..Tu la telefon pertama aku. Hasil kerja beberapa bulan kat KL sebelum sambung Diploma. Setahun lebih gak pakai telefon ni. Lepas tu aku jual plak kat kawan aku dengan harga RM200 kalau x silap. Tu pon lepas En Abg hadiahkan aku telefon baru.heee..
Telefon pertama Nokia 3310

Lepas tu telefon kedua aku di hadiahkan oleh En Abang pada tahun 2004. Masa tu dia dapat duit MARA. Dia belikan aku telefon Nokia 1100 dan Nokia 3100 untuk dia.  Suka sangat bila En Abg hadiahkan telefon tu. Masa tu harga telefon tu lebih kurang RM500. Telefon ni masih ade lagi aku simpan. Berharga sangat bagi aku.

Hadiah dari En Abang

Lepas Nokia 1100 rosak screen, En Abg bagi plak telefon Samsung A800-G. Dia beli telefon tu dari abang dia dengan harga RM50. Masa ni pakai 2 telefon. Walaupon telefon Nokia 1100 tu rosak screen, aku pakai jugak sebab sayang. Maklumla En Abg yang belikan. Aku pakai 2 telefon ni sampai tahun 2006. Yang ni pon masih dalam simpanan.
Telefon RM50..gambar ni cantik..sebenarnya x cantik sangat pon..

2006 adik aku tawarkan aku tuk beli telefon Nokia 3100 dengan harga RM60. Aku pon, ape lagi..beli lah. Sebab murah  dan jugak sebab telefon yang En Abg bagi tu da rosak screen. Guna telefon ni sampai butang on-off dia tu hancur. Sekarang masih ada lagi dalam simpanan. 

Adik jual telefon ni dengan harga RM60

2009 dapat duit PTPTN aku beli telefon tuk En Abg dan dia belikan aku telefon Sony Ericsson K660i dengan harga lebih kurang RM600. Lepas beberapa bulan pakai, tpon tu jatuh kat bilik air. Pergi baiki..pastu nak gi amik..tuan kedai tu bagi telefon lain ..kaler hijau + putih. Sedangkan telefon aku tu kaler merah + hitam. Masa tu memang sedih gila..sebab telefon tu baru je beli. Lepas tu dia gantikan dengan yang lain, tapi..aku tak amik sebab nak marah sangat dan sebab dia bagi yang da buruk...memang geram sangat dengan tuan kedai tu. Sayang sangat..
Suka sangat telefon ni..tapi..huhu...jodoh x panjang

Lepas tu 2009 jugak aku beli telefon lain..guna duit PTPTN lagi. Masa tu beli telefon Sony Ericsson C510 dengan harga lebih kurang RM700. Pakai beberapa bulan, telefon En Abg yang aku hadiahkan kat dia hilang plak. Aku pon bagi la telefon Sony C510 ni kat dia. (Masih ade dalam simpanan)
 Smart

Lepas tu, dia gantikan aku dengan telefon lain. Sony Ericsson jugak. Model W395 Special Edition dengan harga RM400. Aku guna telefon ni, dari akhir 2009 sampai telefon ni rosak beberapa hari lepas. Speaker dia rosak. Kalau orang call, kita tak dengar. Telefon ni pakai lebih kurang 2 tahun jugak.

Tak suka sangat telefon ni..tapi En Abang yang pilih..katanya sesuai ngan pompuan..

Beberapa hari lepas, En Abang hadiahkan aku telefon baru, Samsung Galaxy Y. Hujung tahun 2011.Memang suka sangat2. comel..heeeee...agaknya..sampai bila plak aku pakai tpon baru ni?

Tpon baru saye yang sangat cantikkkkk...TQ banggg..:-)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...