Sunday, January 22, 2012

Keputusannya...


Lepas interview hari tu..aku rasa kebarangkalian tuk dapat jawatan tu sangat kecil. Sebabnya ramai sangat yang mohon dan dia cuma nak pakai 10 orang saja dari berpuluh ribu orang yang memohon. Dapat interview pon dah Alhamdulillah. Lepas aku google internet tentang temuduga tu, ada la terjumpa orang2 yang dapat "Calon Simpanan". Lalu, terdetik lah dalam hati..kalau dapat jadi calon simpanan pon dah ok.

Dari semalam lagi aku gatal2 tangan bukak laman web SPA. Aku bukak tu sebabnya, dalam surat masa temuduga tu kata keputusan dia keluar pada 23/1. Pastu..terfikir...kan 23 tu cuti Tahun Baru Cina..mesti dia masukkan result tu semalam @ hari ni.

Tadi bukak lagi..dan, tekaan aku memang tepat. Dalam senarai keputusan temuduga tu, ada tertulis semakan keputusan temuduga untuk jawatan yang aku mohon tu. Dan, keputusannya seperti kat bawah ni :


Kesimpulannya...

Dari 36159 yang memohon..aku antara 309 yang bertuah yang dipanggil untuk temuduga, Alhamdulillah..
Dari 309 yang di temuduga..aku antara 50 yang bertuah yang jadi calon simpanan, Alhamdulillah..

Tapi....
Aku bukan antara 10 yang bertuah yang lulus dalam temuduga itu....

Urm...Alhamdulillah jugak...terima kasih Tuhan, sebab bagi aku peluang tuk hadiri temuduga yang mendebarkan itu. Semoga ianya boleh dijadikan pengalaman yang berguna di masa akan datang. Peluang masih ada..cuma, cepat ataupun lambat..kena sabar menunggu lah jawabnya..InsyaAllah..kalau dah rezeki tak ke mana. Perancangan Tuhan itu yang terbaik. Mungkin Dia nak suh aku jaga anak lama2 ckit kot..heee...

Walau ape2 pon...TQ Allah...

.

2 comments:

Nurul Hazrieyn said...

alhamdulillah bgs la dpt gak jd calon simpanan... semoga berjaya

~::PermatA::~ said...

Urm..harap2 ade rezeki nanti..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...