Thursday, January 12, 2012

Muaz 5 Bulan



Masa berlalu begitu pantas. Hari ini genaplah 5 bulan umur Muaz, permata hati keduaku yang sangat di sayangi. Alhamdulillah, sehingga hari ni..Muaz masih menyusu badan sepenuhnya. Kelihatannya, Muaz sangat bulat dan sihat. Suka Ummi melihat perkembangan Muaz.

Di usia 3 bulan sudah boleh meniarap dan golek-golekkan badan ke kiri dan kanan. Tangannya sangat cepat menangkap sesuatu dan gengamannya amat kuat. Hari ini, Muaz sudah pandai menjalar..sampai ke bawah meja perginya. Hmmm..kejap je...Muaz da boleh pusing sana, pusing sini. 

Bila orang main2 ngan dia, dah pandai ketawa. Dia senang bermain seorang diri, tapi abangnya Umar suka mengganggu ketenteraman. Tak boleh nampak adik main sesuatu..terus nak rebut apa yang adik main. Kadang2, si Umar ni dia ade penyakit geram kat Muaz. Mula2 elok je mainnya. Tapi..tiba2 dia akan tolak adik sampai adik nangis. Mungkin dia masih x pandai nak main ngan adik dia lagi. 

Apa2 pon, Umar sayang kat adik dia..pandai tepuk2 adik nak tdo, nyanyi kat adik..pandai. Harap2 lepas ni Muaz akan terus sihat dan jadi budak yang comelll..:) 

2 comments:

Unknown said...

hai Muaz..cepat besar nanti boleh main dengan abang....:-)

~::PermatA::~ said...

urmmm..sekejap je masa berlalu. Muaz da 5 bulan pon..rasa mcm baru je bersalin..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...