Saturday, September 24, 2011

24 SEPTEMBER 2011

Hari ni 24 September 2011 merupakan Hari Lahir En Abg yang ke..???hihihi..tahun lepas tak tulis pon entri pasal birthday dia. Bukan tak ingat, tapi..sebab dia kata, dia tak suka bday-bday ni. So, aku pon buat derk je..tak wish pon kat dia. Kononnya buat-buat tak ingat la. Walaupun dalam hati aku, nak sangat wish kat dia dan ajak dia gi makan special sikit untuk meraikan hari istimewanya kerana masih diberi peluang oleh Tuhan untuk bernafas di dunia ini.

Pada aku, meraikan ulangtahun kelahiran ni, bukan bertujuan untuk meniru orang barat. Tapi mahu memanjatkan kesyukuran kepada Tuhan kerana masih diberi peluang untuk menjalankan tugas sebagai Khalifah di muka buminya. Alhamdulillah..masih diberi kesempatan untuk bertaubat dan berbuat amal kebajikan kepada keluarga, sahabat dan orang-orang lain.

Semalam, kami balik rumah terbuka kat area Putrajaya agak lewat. Jam 11pm lebih. Bila sampai rumah je, En Abg buka la FB dia. Bermula jam 12am, ramai la teman-teman yang wish bday kat dia dan juga mendoakannya. Tapi aku buat derk je..buat tak tau..sampai aku tertido lebih kurang jam 1am ++ kot.

Pagi tadi, aku mandi, pakai baju 'cantik-cantik', pakai minyak wangi (nak gi open house) dan aku kejut dia tidur sambil membisikkan "Selamat Hari Lahir" kepadanya dengan penuh kasih dan sayang. Tersirat disebalik ungkapan itu, aku teramat menyayanginya dengan seluruh jiwa ragaku seikhlasnya. Alhamdulillah..dia nampak gembira walaupun tiada sebarang hadiah mengiringi ucapan itu.

Untukmu Suamiku Sayang

Aku hanya mampu menghadiahkan kasih dan sayangku kepadamu..
Sayang yang tidak ada batasnya...
Doaku semoga perjalanan hidup kita sekeluarga berada dibawah naungan keredhaan Allah SWT...
 Semoga kamu dikurniakan umur yang panjang untuk membimbing isterimu dan anak-anakmu ke jalan yang diredhai Tuhan....
 Semoga Allah mengurniakanmu rezeki yang tidak putus-putus,
 dan semoga keluarga kita sentiasa dilimpahi kebahagiaan yang berpanjangan.
 Sesungguhnya aku terlalu menyayangimu...
Aminnn..Ya Robbal Aa'lamiiiinn.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...