Friday, September 23, 2011

Drypers

Hari tu aku dah iklankan Dynamo kat FB. Sabun kegemaran yang mencuci pakaian kami sekeluarga dengan berkesan sekali. Haaa...hari ni aku nak iklankan satu produk lagi yang menjadi kegemaran aku. Iklan lagi..hihihi..tak pe kan? Tapi iklan ni free je..Tak der ape-ape charge ye pihak Drypers. 

Masa Umar lahir dulu aku beli lampin pakai buang yang reject tu je..yang tak de jenama tu. Tapi corak dia cantik-cantik. Kakak ipar aku yang rekemenkan sebab di guna yang tu. Masa bersalinkan Umar dulu aku berpantang kat kampung. Jadi, aku guna lampin pakai buang tu je la sepanjang aku kat kampung. Masa nak balik ke KL, aku beli stok 2,3 bungkus. Pastu dah habis stok tu, takkan aku nak pergi balik kampung nak beli kan? Aku pon try la pakai macam-macam produk lampin tuk Umar. Last sekali aku try Drypers. Aku dapati..drypers ni lebih kering berbanding yang lain dan tak bocor. So..sejak tu Umar pakai Drypers sampai sekarang.

Masa Muaz lahir, aku suh En Abg beli lampin yang paling murah sebab mengikut pengalaman masa bersalinkan Umar dulu, bayi ni dia suka berak dan kena salin lampin kerap. Kalau beli yang mahal-mahal nanti rugi plak. Kononnya nak jimat la. Nak ditakdirkan pulak si Muaz ni mengalami ruam yang agak teruk kat bahagian celah peha dia. Kami da cuba macam-macam krim dan bedak, tapi semuanya tak menjadi. Last-last kami pon try la tukar lampin pakai buang Drypers. Dengan izin Tuhan, beberapa hari lepas tukar lampin tu, ruam si Muaz hilang. Alhamdulillah.. 

Insyaallah..kalau Tuhan izinkan aku akan pakai produk ni selagi ada kemampuan tuk anak-anak aku. Supaya mereka lebih selesa, kering dan tak ruam-ruam. Terima Kasih kepada Drypers yang sememangnya kering. Sesuai sangat dengan 'AMAZING DRYNESS' kat paketnya tu. :-)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...