Monday, September 26, 2011

Dialog Masa Open House

Semalam aku pegi open house rumah kawan aku. Masakan yang disediakan ialah laksa, laksam, mee kari, bihun sup, nasi dagang dan kuih-kuih. Bila ramai-ramai ni, aku bertegur sapa la dengan tetamu lain walaupon tak kenal. Ada satu perbualan aku ngan sorang makcik tu...agak menarik la pada aku..hihihi...

Makcik : Eh..ada baby...berapa bulan ni?
Me : Urmm..sebulan lebih..(senyum)
Makcik : (Senyum)....oh baru lagi..berapa hari?
Me : Dalam 45 hari macam tu la..
Makcik : Kena pantang lagi tu..
Me : (Senyum)..
Makcik : Laksa, laksam, mee, semua tak boleh makan ni...nasi dagang pon tak boleh..ade pulut..air batu tak boleh minum.
Me : Ye Makcik... (aku pon amik la agar-agar)
Makcik : Makan la..alah..sikitnya makan..makan la..
Me : (Senyum...Dalam hati aku "Aku nak makan ape..semua makcik ni kata tak boleh makan. Nanti aku amik kan dia terkejut pulak sebab makcik tu duduk sebelah tempat hidang makanan tu").

Hihiih..lucu plak bila ingat-ingat balik..:-)

2 comments:

Nurul Hazrieyn (Mama Qisy) said...

org tua mmg kuat pantang nyer hehehe

~::PermatA::~ said...

Ya..memang orang tua ni dia kuat pantang..da lepas 44 hari pon macam2 xboleh..huhu..sabor je la..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...