Sunday, September 18, 2011

Tiba-tiba Dia Menangis

Pagi tadi kami ke rumah kakak En Abg di Sg Besar. Sebabnya dia ade buat open house sekali ngan bday anak2 dia.

Setelah makan bersesi-sesi, kami pon bertolak pulang lebih kurang jam 6 petang tadi. Singgah di pekan Sg Besar jap..merewang2..akhirnya terbeli 2 helai tudung dan 1 tilam kekabu.

Jam 7 petang lebih kurang..kami sambung perjalanan...

Tiba-tiba.. si Muaz yang tengah2 sedap tidur meraung2..menangis2...xtahu kenapa. Bagi susu tak nak, enjut2 xnak..peluk tak nak, tgk pampes kering..semua dia x nak..dia nangis je...bila penat dia berenti jap sambil tutup mata. Sekali tengok macam tidur..tapi tiba2 dia meangis lagi. Dah sampai rumah pon menangis lagi. Bagi susu tak nak lagi. pergi mandikan dia..tukar pempes kalau2 dia xselesa ngan pempes tu..tapi tengah mandi n sesudah mandi pon..dia nangis jugak. Berenti nangis bila penat dan sambung balik..macam nak terkeluar anak tekaknya tu..urmm..bimbang Ummi..bukak mengaji kat pc, ummi pon baca sikit2..ayah lagi..tapi semua tak nak.

Pujuk punya pujuk..gosok punya gosok seluruh badan ngan minyak yuyi..akhirnya..dia terjeluak (muntah sikit-baby2 biasa la). lepas terjeluak tu dia terus tido..tapi dah bagun baik dah..dan menangis dan menagis lagi..urmm.. k la..nak amik si Muaz..

1 comment:

Nurul Hazrieyn (Mama Qisy) said...

senak perut kot.. tp kdg2 budak ni nangis bab ada yg ganggu.. kalau dier nangis x henti lg after semua tuh baca la ayat kursi n usap muka dier.. basuh muka dier dgn air... setiap mlm selalu la bc al fatihah ayat kursi n 4 kul kemudian hembus pd ubun2 dier.. doa dlm ht moga2 dier jd insan yg soleh n jauh dr perbuatan jht manusia @ makhluk lain

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...