Thursday, September 15, 2011

Cemburu..

Tadi ade tengok gambar kawan bersalin kat fb. Terasa cemburu pula bila melihat ramai saudara dan teman datang menjenguknya. Suami, mak, ayah, mertua, adik beradik, pakcik makcik, dan kawan-kawan..semua ada. Best je dia sambut baby..heppi je..sakit pon xrasa bila ramai2 cam tu.

Pastu tiba-tiba je teringat masa aku bersalin..huhu..sedihnya rasa. Tersentuh la pulak...hihihi. Masa tengah pening2 lagi pon gi tandas takde org teman, nak basuh berak baby takde org tolong..semua kena buat sendiri. Sampai nak terjatuh kat bilik air.

Masa bersalin tu ade la kawan abang datang jenguk. Tu pon sebab En Abg kerja kat spital tempat aku bersalin tu. Tapi aku berterima kasih jugak la sebab sudi datang jenguk aku walaupon hanya 15 minit. Maklumla..datang waktu rehat. Tq pada Ros, Mashitah, Kak Dilah, kerani baru HDU tu (lupa nama dia), dan sorang lagi..lupa jugak nama dia sebab dia kerja tak sama tempat ngan En Abg..so, kenal muka je..maaf ye kak..tapi saya kenal akak..terima kasih banyak-banyak.

Masa diorang datang tengah hari  tu, En Abg tak datang lagi lepas balik jam 5am tadi. Ngantok kot..sebab semalam tak tidur tunggu aku bersalin. Tapi dia tak duk dekat aku pon. Dia gi berbual dengan kawan dia kat Emergency sebab staff kat dewan bersalin tu tak bagi masuk. Masa bersalin tu aku nampak dia kejap je..masa baby dah nak keluar baru dia datang kat aku dan pergi lepas azankan baby. Walaupun tak kucup dahi aku dan xtak ucap time kasih sebab lahirkan anak dia, tapi aku nak ucap terima kasih jugak kat dia sebab sudi temankan aku masa tengah meneran tu. Orang lain lagi la kan..suami tak datang pon..huhu..Alhamdulillah.

Petang tu ade pesakit En Abg datang jenguk kejap.  Dalam 5 minit gitu. Pon aku xkenal. Time kasih ye makcik dan pakcik sebab sudi datang tengok saya. Walaupon kejap saya tetap gembira. Masa tu aku duk kat wad kelas pertama. Yang duk sebilik dengan aku tu riuh je tempat dia. Mak, ayah, suami, adik beradik..ramai je. Tak tinggal pon..jeles rasanya..

Ahli keluarga aku tak de datang jenguk pon..huhuh..Mak tak de..Ayah takleh tinggal rumah, adik2 sekolah..abang2 semua sibuk kerja, kakak2 jauh..huhu..sendirian lah aku menjaga diriku sendiri..

6 comments:

*Mawar Nafastari* said...

pa selalu cakap dengan saya dulu bila saya selalu kecewa dengan sikap dia,

" buatlah sesuatu kerana Allah, bukan mengharapkan perhatian atau pujian dari manusia..."

:)

saya kira awak telah berjihad melahirkan seorang umat muhammad dan pikullah amanah membesarkan mereka sebagai hamba Allah yang soleh..

~::PermatA::~ said...

Saya bukan kecewa..bukan juga mengharapkan pujian dari sesiapa...

Saya cuma sedikit cemburu melihat keluarga orang lain. Ada yang menemani sewaktu mereka memerlukan. Dan saya memang mengharapkan perhatian itu. Tapi harap je la..hihihi..

Namun saya bersyukur..kerana saya lebih bernasib baik berbanding mereka yang tidak bernasib baik seperti saya. Perasaan kita..biasa la..kadang2 tersentuh kan..namun bukan saya tidak bersyukur...

Nurul Hazrieyn said...

ok la kak ader gak cik abg d cc ketika bersalin.. saya bersalin suami dlm hutan.. 2hr bersalin baru leh ctc dier.. mujur ader Ma n Pa yang susah payah hntr sy g hospital n bw sy g Kuantan jenguk baby.. time tuh rasa nk marah pd Hubby bab dh suruh ambik cuti bab ht rasa x sdp tp dier xnk bab waktu tuh sy baru 32minggu.. huhuhu

~::PermatA::~ said...

Alhamdulillah..dapat suami kja kat hospital..sakit ke ape ke..senang..dekat n mudah nak mintak tlg..sentiasa ada..

Meck said...

Ini cuba peringatan supaya kita bersyukur. Ada orang yang lebih teruk daripada kita kan. hehe

~::PermatA::~ said...

Like Meck..hihihi..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...