Monday, August 8, 2011

Bangun Lambat

Hmm..semalam (Ahad) En Abg cuti. Biasa la..bila hari cuti, dia akan ajak aku pergi ke mana-mana..jalan-jalan la. Kali ini dia mengajak aku ke rumah Mak Cik nya (Che De) di Ukay Perdana untuk menghantar ubat yang dikirim oleh Ayah mertuaku beberapa minggu lepas. Lebih kurang jam 4pm++, kami bertolak ke sana. Singgah membeli sedikit juadah untuk berbuka sebelum meneruskan perjalanan ke rumahnya.

Sampai je kat sana, Che De sedang memasak. Macam-macam masakan yang dia masak. Sampai penuh meja dengan makanan je. So, kami pon amik keputusan untuk makan kat bawah kerana lauk pauk dan kuih muihnya terlalu banyak.

Selesai solat terawih, En Abg tgk bola pulak. Man U vs Man City. Berbaloi la tunggu sampai lewat malam sebab Man U kegemarannya tu menang 3-2. Habis je menonton perlawanan bola tu, baru kami balik. Dalam perjalanan pulang, kami singgah mengambil lauk pauk di The Mines. Sepupu En Abg (tukang masak) memberikan kami lauk pauk, kuih dan nasi beriani. Alhamdulillah..rezeki.

Sampai rumah je, terus simpan makanan dalam peti ais, pastu gi tidur. Masa tu jam sudah menunjukkan angka 1 am ++. Erm..dalam hati aku "Esok mesti lewat bagun sahur ni sebab tidur lambat". Alih-alih..memang betul sangkaan aku malam tadi. Aku terbangun lambat. Jam 5.19am..huhu..Nasib baik semalam sepupu En Abg bagi nasi beriani. So, aku panaskan aje. Buat teh o' + tembikai + kurma. Alhamdulillah..sempat bersahur lagi walaupon sedikit terkejar-kejar. Kalau tak sempat sahur..mesti hari ni aku penat. Maklumlah..tunggu masa nak bersalin je. Ketika sahur pon penat, apalagi kalau tak sahur.

Semoga aku tak bagun lambat lagi lepas ni..huhu...

2 comments:

cheqna said...

x pe at least dapat jugak berkat bersahur tu =)

Permata SoffHas said...

Ya..alhamdulillah..:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...