Friday, August 26, 2011

Kemas Mengemas

Hari ni hari ke 15 berpantang..cepat je masa berlalu. Dah 2 minggu lebih Muaz menjengah dunia ni. Alhamdulillah, aku pon dah bertambah sihat.

Lagi 4 hari dah nak raye. Esok hari terakhir En Abg kerja sebelum cuti raya. Urmm..baju raye masih belum terbeli jugak. Eh..da lari tajuk. Aku bukan nak cerita pasal baju raye ni..tapi nak cerita pasal kemas mengemas sebenarnya.

Esok dah nak balik kampung. Tapi pakaian tuk balik kampung masih belum berkemas. Baru je siap melipat kain yang di angkat dari jemuran petang tadi. Nak lipat kain pon kne buat sekerat-sekerat. Sebabnya..lipat satu yang kecik nak susu, lipat dua yang besar nak mkn, lipat tiga..yang kecik berak..macam-macam hal.

Da kemas rumah, abang sepahkan pulak..asyik-asyik benda same je aku buat dan tak siap-siap. Nak senang sikit buat kerja masa En Abg ade, sebab dia ble tengokkan anak-anak. Tapi, kalau si kecik tu yang nangis, alamatnya aku jugak yang kena..sebab dia nak susu, kekadang dia berak.

Nanti malam-malam sikit baru senang nak mengemas, bila anak-anak dah tidur. Dan pagi esok..sebelum anak-anak bagun tidur. Maknanya, aku kena bagun sahur dan tak payah tidur dah..kemas-kemas je. InsyaAllah sebelum balik esok, siap la kemas tu..sebab mesti siapkan jugak kan sebelum balik..kalau tak mana ble balik.huhu...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...